معاونت فرهنگی
معاون ادار ی و مالی
محمدتقی طغرائی
دکترا رشته کارآفرینی
اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی دانشگاه، مطابق با مقررات و آئین نامه های مربوط؛ رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روش های کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی مؤسسه.
معاونت اداري و مالي:
برگزاري مراسم معارفه سرپرست مديريت امور اداري و پشتيباني
برگزاري مراسم معارفه سرپرست مديريت امور اداري و پشتيباني
مراسم معارفه سرپرست مديريت حوزه اداري و پشتيباني دانشگاه در روز چهارشنبه 17 شهريورماه سال 1395 در ساختمان مركزي دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم آقاي مهندس مهدي معيني معاون اداري و مالي دانشگاه از همكاري و زحمات همكاران دانشگاهي تقدير و تشكر كردند و گزارشي اجمالي از حوزه كاري آن معاونت ارايه و انتظارات خود و مجموعه دانشگاه را از حوزه مديريت اداري و پشتيباني مطرح نمودند.
مهندس معيني در بخش ديگري از صحبت هاي خود ضمن تاكيد بر رعايت قوانين و مقررات اداري از كاركنان دانشگاه خواست با همت و نيت خير خود درجهت ارتقاء اهداف دانشگاه، محيط و فضاي كاري و اداري تلاش كنند.
در ادامه آقاي محسن حيدري فرد سرپرست مديريت امور اداري و پشتيباني هم در سخناني به تبيين ديدگاههاي خود درباره وضعيت كارمندي دانشگاه پرداخت. محسن حيدري فرد درابتداي كلام خود گفت: از جناب آقاي دكتر كياني رياست محترم دانشگاه وجناب آقاي مهندس معيني معاون محترم اداري مالي تشكر مي كنم كه به من اعتماد كردند و اميدوارم با عملكرد مثبت و موثر، به اين اعتماد پاسخي شايسته دهم.
وي ادامه داد: برنامه ها و تدابير آينده مديريت اداري به طور اجمال درچند محور اصلي «كرامت، شفافيت، عدالت، تقويت دين مداري و افزايش بهره وري» دنبال خواهد شد. حيدري فرد افزود: از اين محورها، 4 مورد اول وظيفه و تكليف مديريت اداري است و افزايش بهره وري نيز با مشاركت موثر كاركنان محقق مي گردد.
وي تاكيد كرد: معتقدم در همه حال، كرامت و شخصيت تك تك كاركنان بايد حفظ گردد و هيچ امري، حتي كم كاري يا تخلف، نمي تواند بهانه اي براي هتك حرمت يا برخورد خارج از اخلاق اسلامي با كاركنان مجموعه شود و اين امر، شامل تمامي نيروها اعم از رسمي، پيماني، قراردادي و شركتي خواهد بود و مديريت اداري و زيرمجموعه او بايد در برخوردهاي اسلامي و انساني نمونه باشند. برهمين اساس، اخلاق را وجهه همت خود خواهم كرد و انشاءالله شرايطي را فراهم كنيم كه تك تك كاركنان به سهولت بتوانند با مدير اداري سخن بگويند، ايده بدهند و انتقاد كنند و واهمه نداشته باشند.
حيدري فرد در ادامه به تبيين مبحث شفافيت پرداخت و تصريح كرد: اين نيز ازوظايف امور اداري است. تمامي كاركنان بايد به تفصيل از حقوق خود درمجموعه آگاه باشند و في المثل نسبت به ميزان مرخصي، شرايط دير آمدن يا زود رفتن هاي روزانه، ميزان اضافه كار، شرايط تبديل وضعيت و مواردي ازاين قبيل داراي اطلاعات يكسان و مناسب شوند. بر اين اساس، در صورتي كه آئين نامه اي وجود داشته باشد بايد به همگان اعلام شود و اگر نباشد، بايد تدوين و اعلام گردد. وي افزود: مديريت اداري بايد وظايف كاركنان مجموعه را نيز شفاف كند تا شاهد نباشيم در برخي بخش ها، برخي از كاركنان با حجم زيادي از كار مواجه و برخي داراي فراغت بال گردند. سرپرست مديريت اموراداري در تبيين مبحث عدالت نيز گفت: شفافيت ركن مهم عدالت است و آگاه شدن كاركنان به حقوق و تكاليف خود، طبيعتا به تعميق و تقويت عدالت خواهدانجاميد. ضمن آنكه در يك نظام عادلانه، شايسته سالاري رقم خواهد خورد وافراد، بر اساس توانمندي ها و ابتكارات و ارزش هاي انساني و نه بر اساس روابط، ارتقا خواهند يافت. حيدري فرد افزود: تقويت دين مداري در حوزه
كاركنان نيز از تكاليف مدير اداري است و البته منظور از اين امر، صرفا پرداختن به ظواهر نيست. دين مداري سبب ارتقاي اخلاق اداري، بهره وري، خوش بيني به همكاران، حاكميت فضاي صميميت و انصاف و پرهيز از گلايه هاي درگوشي و دلخوري ها مي شود.
سرپرست مديريت امور اداري در ادامه به تبيين افزايش بهره وري پرداخت و تاكيد كرد: افزايش بهره وري محقق نخواهد شد مگر با تشريك مساعي و همكاري تك تك كاركنان و تصور مي كنم در اين بخش، وظيفه اصلي بر دوش كاركنان محترم و عزيز مجموعه است.
حاكم شدن نظم اداري در انجام وظايف و ورود و خروج، اصلاح ساختار اداري، تقويت و علمي كردن سيستم ارزيابي كاركنان، و تقويت فرايند آموزش هاي ضمن خدمت از جمله مهم ترين موارد افزايش بهره وري است. وي افزود: اگر سيستمي داراي نظم و انضباط و در عين حال اخلاق باشد، ضمن آنكه از تضييع حقوق تك تك كاركنان جلوگيري خواهد كرد و تفاوت غيرعادلانه هم بين رسمي و پيماني و قراردادي و شركتي قائل نخواهد شد اما در عين حال، مانع ويژه شدن معدود
افراد در سيستم مي شود.
حيدري فرد در پايان تاكيد كرد: همه آنچه عرض شد، نياز به توضيح و تفصيل دارد كه انشاءالله در آينده در نامه اي به كاركنان محترم دانشگاه عرضه خواهم كرد. تحقق اين اهداف مسلما نياز به زمان و رفع موانع احتمالي دارد اما همه مطمئن باشند كه با همكاري همكاران بزرگوار در حوزه مديريت اداري، در اين راه گام برخواهيم داشت و هر مقدار را كه بتوانم انجام خواهم داد چه يك روز در اين مسئوليت بمانم يا يك سال يا كمتر و بيشتر. وي تصريح كرد: من در مدت مسئوليت خود،«كادرسازي» براي دانشگاه را وجهه همت خويش خواهم كرد و از «باندسازي» كه به شدت مخالف روحياتم هست، پرهيز مي كنم.
سيستم اداري دانشگاه بايد نورچشمي داشته باشد اما نورچشمي، كسي نيست جز كارمندي كه توانمندي ها و مهارت هاي بيشتري دارد، متخلق به اخلاق اسلامي و سازماني است، داراي روحيه تعاون و تعهد به كار و وظيفه است، منظم و پيرو قوانين است و البته اهل مشورت دادن و صاحب ايده و ابتكار.وي تصريح كرد: به شدت معتقدم كه مديريت علمي، مديريتي متكي به افراد نيست
و مدير اداري بايد در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني خويش حركت كند نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر. چرا كه اساسا سيستم هايي كه به افراد متكي باشند سيستم هايي غيرعلمي خواهند بود.
در پايان اين مراسم حكم سرپرست مديريت امور اداري و پشتيباني دانشگاه توسط آقاي مهندس مهدي معيني معاون اداري و مالي دانشگاه به آقاي محسن حيدري فرد تقديم و براي ايشان آرزوي سلامتي و موفقيت در مسئوليت محوله نمودند.
تاریخ:
1395/06/17
تعداد بازدید:
5259
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
معاونت اداري و مالي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، چهاراه خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان، معاونت اداري و مالي
031-36244452
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal