۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
مراسم یادبود چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عصر روز دوشنبه 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.
این مراسم که با حضور آقای دکتر رضا نصر اصفهانی رییس دانشگاه هنر اصفهان، حجت السلام سید محمد تقی ابطحی مسوول دفتر نهاد رهبری، سردار مهدی صباغی رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) ، فرمانده امنیت غرب تهران و فرمانده سابق لشکر ده تهران و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رییس دانشگاه هنر اصفهان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، اظهار داشتند: دانشجویان به منش سردار سلیمانی در زندگی بسیار دقت کنند و یک فرمانده وقتی فرمانده است که در وسط میدان باشد و اطلاعات را جمع آوری می کند این کار یک نکته والای مدیریتی دارد ؛ مدیر در جمهوری اسلامی ایران باید در وسط میدان باشد ، خودش اطلاعات را جمع آوری کند و کمتر پشت میز باشد.
دکتر رضا نصراصفهانی در ادامه خطاب به دانشجویان افزودند: مدیران آینده جامعه از دانشگاه بیرون می آیند و شما دانشجویان به لفظ دانشجو بودن دقت کنید. تفاوت دانش آموز و دانشجو در چیست؟ دانشجو باید در دانشگاه جویای علم باشد، و برای علم وقت بگذارد.
رییس دانشگاه هنر اصفهان در پایان سخنان خود افزودند: دراین مدتی که در دانشگاه مشغول تحصیل هستید به این نکته دقت کنید که وظیفه چیست؟ در هربرهه ای از زمان چه وظیفه ای داریم؟ تا بتوانیم انشاالله از منش سردار، در جزء جزء زندگیمان استفاده کنیم.
در ادامه حجت الاسلام ابطحی، مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، از حضور سردار صباغی در جمع دانشگاهیان دانشگاه هنر اصفهان تقدیر نموده و ضمن اشاره به صفای باطنی دانشجویان دانشگاه هنر، اظهار داشتند: همه کسانی که مدتی را در جمع باصفای دانشگاهیان هنر بوده اند بر این نظر هستند که این دانشجویان جزء بهترین ها و خوبترین ها هستند.
ایشان در ادامه ضمن یاد خاطره ای از توجه و حساسیت شهید باقری به بسیجیان در دوران دفاع مقدس افزودند: یک خصلت مشترکی که  در بین تمام سرداران وجود دارد، این است که سرداران با تمام وجودشان به بسیجی ها عشق می ورزیدند.
مسوول دفتر نهاد رهبری افزودند : دانشگاه هنر اصفهان زمان جنک یک شهید دارد؛ شهید بهروز مرادی، اما در جای جای جنوب، آثار این شهید بزرگوار را می بینید. شهید بهروز مرادی از فرماندهان فتح خرمشهر، یک نفر بود ولی مثل یک ملت بود. به برکت همین دانشجویان پرتلاش و هنرمند است که کشور ما یک کشور سرزنده است.
حجت الاسلام ابطحی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار دلها و اعتراف احمقانه آمریکا بر انجام این جنایت اظهار داشتند: به همت رزمنده ها و تلاش و حضور حماسی مردم در صحنه ها، انشاالله به زودی منطقه ای عاری از آمریکا و گروه های مختلف تروریستی را خواهیم داشت.

در بخش دیگر مراسم، دانشجویان هیئت حضرت علی اکبر (ع) دانشگاه هنر اصفهان، به اجرای دمام زنی پرداختند.
سخنران پایانی مراسم یادبود سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار مهدی صباغ، رییس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) ، فرمانده امنیت غرب تهران و فرمانده سابق لشکر ده تهران بودند که ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه هنر اصفهان و تشکر از رییس دانشگاه هنر اصفهان و مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، اظهار داشتند: هر وقت یاد شهدا می کنیم و نام شهدا را می بریم وهر وقت به نیت شهدا کارهایمان را پیش می بریم محاسباتمان درست می شود.
ایشان در ادامه افزودند: توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس در کنار شهدای اصفهان باشم. سردار صباغی در ادامه به ذکر خاطراتی از سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مهدی زین الدین در دوران دفاع مقدس پرداختند.
سردار صباغی در ادامه با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی اظهار داشتند : سردار قاسم سلیمانی بیشتر به عنوان یک انسان تصمیم گیر و تصمیم ساز، مدیر و هنرمندی که توانسته است هنر مدیریت را اجرا و عمل کند، توانسته محور مقاومت را ثبات بخشیده و در تصمیم سازی و تصمیم گیری و راهبردها و راهکارها و نتیجه گیری هایش جهت دهد.
سردار صباغی در بخش پایانی سخنان خود، به شکل گیری داعش در منطقه و کشورهایی که آموزش ها و امکانات لازم را به داعش می دادند پرداختند و بزرگترین تهدید امروز جامعه ما را تهدید شناختی دانسته و تأکید نمودند: امروز دشمن مبانی معرفتی ما را هدف قرار داده است . امروز مبانی شناختی ما انسانیت، اسلامیت و عدالت خواهی ما است. سردار قاسم سلیمانی یکی از سربازان هزار سرباز امام خمینی، رحمة الله علیه بودند که امروز شناخته می شود .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1398/11/29
تعداد بازدید:
4494
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal