۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
دانشکده صنایع دستی؛
نخستین همایش دوسالانه مطالعات فرش ایران برگزار شد.
نخستین همایش دوسالانه مطالعات فرش ایران برگزار شد.
 
نخستین همایش دوسالانه مطالعات فرش ایران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 اردیبشت ماه سال جاری در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این همایش آقای دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری رییس دانشگاه هنر اصفهان ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین همایش، از فرش به عنوان یک موجود زنده که در بن زندگی مردم، توانایی تعامل با مخاطب و جامعه را دارد نام برد.
رییس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به ادوار مختلف این هنر، گونه های موضوعی متفاوت فرش دستباف ایران را معرفی و به تشریح تعامل فرش با جامعه و جایگاه های فرش اعم از : جایگاه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی آن پرداخت.
دکتر خواجه احمد عطاری در پایان سخنان خود از تمامی دست اندرکاران برگزاری همایش دوسالانه مطالعات فرش ایران و افرادی که با دانشگاه هنر اصفهان همراهی نمودند تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه این همایش آقای دکتر ایمان ذکریایی کرمانی دبیر علمی همایش گزارش مبسوطی از روند شکل گیری همایش ارائه نمود.
دبیر علمی همایش دوسالانه مطالعات فرش ایران یکی از مهمترین اهداف عملیاتی این همایش را کنار هم قرار گرفتن بزرگان فرش و نخبگان این رشته دانست و افزود: فراخوان اولیه همایش در مرداد ماه ها اطلاع رسانی شد و هدف مشارکت از همه دانشگاه های عالی کشور بود که تقریبا از همه دانشگاها در گروه ما قرار داشتند. سایت همایش بارگذاری و اطلاعات کامل آن بارگذاری شد که 50 مقاله به همایش رسید و 12 مقاله برای سخنرانی تعیین گردید.
آقای دکتر ذکریایی کرمانی گفت: سخنرانان را سعی کردیم از نسل جوان باشند برای ایجاد انگیزه بیشتر تا دانشجویان عزیز بتوانند اشتراک تجربه داشته باشند.
دبیر علمی همایش از افراد و سازمان ها و نهادهایی که با حمایت های خود در برگزاری این همایش همکاری نمودند تشکر نمودند.

سرکار خانم بدری حکیمیان مدیر گروه فرش دانشگاه هنر اصفهان و دبیر اجرایی این همایش نیز طی سخنانی از همراهی دانشگاهیان و هنرمندان و علاقه مندان به هنر فرش دستباف ایران که همراهی و حضور در همایش داشتند تشکر نموده و گفت: دانشگاه هنر اصفهان از جمله دانشگاه های پیشرو در آموزش های هنر کشور به شمار می رود. در بین رشته های هنری، آموزش رشته فرش دستباف از سابقه 27 ساله ای برخوردار است و در این راستا دانشگاه هنر اصفهان در طی سالهای گذشته، فارغ التحصیلان متعددی را در مقاطع مختلف به جامعه علمی کشور معرفی کرده است و اینک جهت ارزیابی سطح آموزش و پژوهش، همچنین ارتقاء این جایگاه ، نخستین همایش ملی دو سالانه مطالعات فرش ایران با رویکرد دانشگاه کارآفرین، تدارک دیده شده است.
دبیر اجرایی همایش افزود: این رویداد که برنامه ریزی آن از سال 1401 شروع شد با انتخاب شورای سیاستگذاری متشکل از 12 نفر از اساتید دانشگاه و اعضای کمیته های علمی همایش کلا از تمامی دانشگاه های هنر انتخاب و همکاری داشتند. در این بین حمایت و نقش دانشگاه هنر اصفهان در برگزاری همایش در خور تحسین و به نحو شایسته ای انجام پذیرفت این حمایت بیانگر توجه مسئولین امر، در ارتقاء بخشی به آموزش و پژوهش هایی از این دست است که قبلا نیز مسبوق به سابقه بوده است.
خانم بدری حکیمیان مدیر گروه فرش دانشگاه از تمامی مسئولین، شورای سیاستگزاری، دست اندرکاران علمی و اجرائی، انجمن علمی گروه فرش و دانشجویان فعال و همه دست اندرکاران همایش تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه این همایش تعدادی از مدعوین و میهمانان به ایراد سخن پرداختند و تعداد 12 مقاله برتر طی دو روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه گردید. همچنین برگزاری سخنرانی های ویژه و کارگاه های آموزشی، و نمایشگاه های تخصصی، به غنای این رویداد افزود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/02/24
تعداد بازدید:
543
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal