۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
گروه همکاری های علمی و بین المللی؛
بازدید سفیر رومانی از دانشگاه هنر اصفهان و غرفه دانشگاه در نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف
بازدید سفیر رومانی از دانشگاه هنر اصفهان و غرفه دانشگاه در نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف

دانشگاه هنر اصفهان در روز شنبه مورخه 8 بهمن 1401 میزبان سفیر کشور رومانی سرکار خانم میرلا کارمن گرکو (Mirela-Cermen Grecu ) بود. بازدید خانم گرکو پیرو عقد قرارداد همکاری بین دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه ترانسیلوانیای شهر براشوو صورت گرفت. در این بازدید آقای لیویو لردان (Liviu Lordan) از معاونین اقتصادی سفارت، ایشان را همراهی کردند. در این بازدید خانم سفیر با روسای محترم دانشکده هنرهای تجسمی و دانشکده صنایع دستی دیدار و با جمعی از مسئولان و هیئت علمی ان دانشکده ملاقات و گفتگو کردند.

در طول این دیدار لزوم و شرایط همکاری های بین المللی و تبادلات دانشجویی و آکادمیک اعضای هیئت علمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ایشان ضمن ابراز خرسندی از وجود جنبه های مشترک علمی، فرهنگی و هنری بین دو دانشگاه ایجاد بسترهای مناسب در جهت حرکت رو به جلوی روابط علمی و فرهنگی را از زمره مواردی دانست که بایستی توسط هر دو دانشگاه برنامه ریزی و حمایت شود و سفارت رومانی نیز از این تصمیمات حمایت خواهد کرد. نامبرده همچنین اشاره به این مهم داشت که دانشگاه شهر یاش بعنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان از سال 1999 علاقه مند به گسترش روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی با اصفهان است.

خانم سفیر همچنین از نمایشگاه آثار دانشجویی در دانشکده هنرهای تجسمی بازدید کرد. در طول این بازدید سرکار خانم دکتر ناظری رییس دانشکده هنرهای تجسمی و خانم دکتر دارویی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده به معرفی آثار هنری دانشجویان پرداخته و به وجود استعدادهای در خور توجه دانشگاه هنر اصفهان و وجود بستر مناسب همکاری آموزشی و پژوهشی (حضوری و آنلاین) در جهت پیشبرد ارتباطات علمی و هنری بین دانشگاهی با رومانی نکات مهمی را ارئه نمودند. همچنین مشابهت های فرهنگی و موسیقیایی و لزوم مطالعات در این خصوص بعنوان یکی از مهمترین اهداف همکاریهای دو جانبه و بین دانشگاهی توسط مدیرگروه موسیقی آقای ترمه باف و همچنین آقای پناهی مورد بحث وگفتگو قرار گرفت. در این دیدار آقای دکتر شاهین ریاست محترم دفتر روابط بین الملل دانشگاه اصفهان نیز حضور داشته و به فرایند های لازم در راستای پیشبرد تعاملات دانشگاه اصفهان و براشوو اشاره نمود.

خانم گرکو سپس با آقای دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری سرپرست دانشگاه هنر اصفهان دیدار و گفتگو کرد. در این نشست دکتر خواجه احمد عطاری ضمن ابراز خشنودی از وجود بسترهای مهم فعالیت های بین دانشگاهی، لزوم جذب دانشجویان رومانیایی علاقه مند به تحصیل در دانشگاه هنر اصفهان را مد نظر قرار داد. سرپرست دانشگاه هنر اصفهان در ادامه یادآور شد که وجود دانشجویان هر دو دانشگاه بهترین رایزنان علمی و فرهنگی بین دو کشور خواهند بود.

خانم سفیر همچنین از دانشکده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان دیدار کرد. در این نشست آقای دکتر خسروی رییس دانشکده صنایع دستی، ضمن معرفی اصفهان بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و قطب صنایع دستی کشور به جایگاه مهم این دانشکده در اصفهان اشاره نمود و به معرفی پروژه های دانشجویی انجام شده توسط دانشجویان اشاره کرد. همچنین معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشکده آقای دکتر ذکریایی به قرابت های فرهنگی بین دو کشور از دیدگاه هنرهای سنتی و فرش اشاره کرد. در طول این دیدار خانم سفیر با مدیران گروه های آموزشی هنر اسلامی و صنایع دستی و همچنین برخی از اعضای هیات علمی دانشکده صنایع دستی دیدار کرد.

بازدید سفیر رومانی از اصفهان و دانشگاه هنر با حضور و شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف ادامه و خاتمه یافت. این بازدید با همکاری و هماهنگی صمیمانه مسئولین نمایشگاه بین المللی صورت پذیرفت. همچنین خانم گرکو از غرفه دانشگاه هنر اصفهان در نمایشگاه نیز بازدید کرد و با دانشجویان و آقای دکتر باباجمالی مدیر گروه فرش گفتگو کرد. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1401/11/11
تعداد بازدید:
1539
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal