۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دفتر همکاری های علمی و بین المللی؛
انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه ترانسیلوانیای رومانی
انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه ترانسیلوانیای رومانی
پیرو ملاقات مسئولین و هیئت علمی دانشگاه ترانسیلوانیای شهر براشوو در شهریورماه، تیمی از مسئولین و هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان به دعوت دانشگاه ترانسیلوانیای شهر براشوو و همکاری در خور قدردانی سفارت رومانی و سفیر محترم این کشور در جمهوری اسلامی ایران، جهت شرکت در دوازدهمین کنفرانس بین المللی علم موسیقی در شهر براشو از تاریخ 27 تا 30 آبان 1401 به رومانی سفر کردند. این ملاقات با هدف ایجاد تعاملات بین دانشگاهی در راستای برقراری ارتباطات گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه صورت گرفت. در همین راستای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ترانسیلوانیای شهر براشوو به ریاست Prof. Dr. Eng. Ioan Vasile Abrudan و نماینده ریاست دانشگاه هنر اصفهان در دفتر روابط علمی و بین المللی Associate Prof. Dr. Mohammadamin Emami تنظیم و به امضاء رسید.
در طول بازدید 5 روزه از دانشگاه ترانسیلوانیا وجوه مشترک بسیاری در جهت ایجاد تعاملات علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به سابقه قدیمی و قابل توجه همکاری های فرهنگی، علمی و سیاسی بین دو کشور، و همچنین بر اساس مشابهت های فرهنگی بین دو کشور پتانسیل های همکاری بین دو دانشگاه بر پایه برخی تشابهات رشته های آموزشی شناسایی گردید. در این خصوص اهم تعاملات علمی در شاخه های ذیل مورد بحث و موافقت قرار گرفت.
1) ایجاد بسترهای مناسب تحقیق در راستای فعالیت های علمی و تطبیقی صنایع دستی ایران و رومانی با هدف شناخت بازار صنایع دستی رومانی.
2) شناخت ریشه های شرقی-ایرانی موسیقی محلی رومانی و ادوات موسیقی مربوطه.
3) تبادل دانشجو و امکان سنجی برای فراهم نمودن شرایط مناسب در خصوص پذیرش دانشجویان و مدرسین برای انجام دوره های دکتری و پسا دکتری
4) برنامه ریزی کلاسها و دوره های مجازی و نمایشگاههای آثار دانشجویی.
5) ایجاد همکاریهای دوجانبه، عملی و علمی، در خصوص موضوعات قابل تحقیق در رشته طراحی صنعتی.
6) ایجاد بسترهای مناسب در راستای همکاریهای دوجانبه در خصوص گردشگری.
7) ایجاد بستر های مناسب پژوهشی در راستای تکنولوژی چوب و علوم وابسته به این شاخه، که با توجه به وجود چنین تخصصی در گروه مرمت اشیاء تاریخی و فرهنگی (بر پایه چوب) در دانشگاه هنر اصفهان، امکان برنامه ریزی مناسبی در این خصوص وجود دارد.
در پایان این سفر تیم اعزامی دانشگاه هنر اصفهان قبل از بازگشت به ایران با سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در بخارست جناب اقای دکتر سادات میدانی ملاقات کردند. در این دیدار موارد ذکر شده در بالا نیز با ایشان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و از تجربیات و نظرات شایان سپاس ایشان بهرمند گردیدند. در این راستا از حسن همکاری نامبرده و نقطه نظرات بسیار شایسته ایشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست، کمال تشکر را دارم.






تاریخ:
1401/09/14
تعداد بازدید:
1279
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal