۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
حضور هیات بلند پایه دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف و سفیر رومانی در دانشگاه هنر اصفهان
حضور هیات بلند پایه دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف و سفیر رومانی در دانشگاه هنر اصفهان
به گزارش دفتر روابط بین الملل دانشگاه هنر اصفهان هیات بلند پایه دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف و سفیر رومانی در جمهوری اسلامی ایران با سرپرست دانشگاه هنر اصفهان دیدار در روز پنجشنبه 23 تیرماه 1401 دیدار و گفتگو نمودند. این ملاقات با هدف توسعه همکاری های علمی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه ترانسیلوانیا در شهر براشوف رومانی انجام گردید. در این دیدار، اهم پتانسیل های همکاری بین دو دانشگاه در زمینه های علمی، هنری و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین استاد دانشگاه هنر دانشگاه ترانسیلوانیا رومانی امکانات همکاری دو جانبه با دانشگاه هنر اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، گرافیک، مرمت، باستان شناسی، مطالعات موزه، گردشگری و صنایع دستی را از زمره فعالیت های دارای پتانسیل بالا در ارتباط با همکاریهای دوجانبه بین دو دانشگاه عنوان کرد.
در این دیدار خانم میرلا-کارمن گرکو سفیر رومانی، لوچیان-یونتس ایندریو دبیر اول سفارت و مسئول ارتباطات فرهنگی و دیپلماتیک، الکساندرا میهائلا ایندریو دبیر دوم سفارت، دکتر میرکی هوریا تیریان رییس سنای دانشگاه ترانسیلوانیا رومانی و الکساندرا بیلیبو استاد و رییس دانشگاه هنر ترانسیلوانیا حضور داشتند.
دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری سرپرست دانشگاه هنر اصفهان در این دیدار اظهار داشت: حضور همزمان هیات دیپلماتیک و هیات علمی در دانشگاه هنر اصفهان سمبل و نماد شروع ارتباطات وسیع در حوزه های هنری و فرهنگی و وحدت و نشان از دیپلماسی علمی بسیار خوب کشور رومانی است. رییس دانشگاه هنر اصفهان در ادامه افزود: در دیپلماسی علمی همکاری بین دیپلمات ها و هیئت علمی دانشگاهی یک رابطه دوسویه است که با تقویت همکاری های بین المللی شاهد توسعه همکاری های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین مراکز آموزش عالی دو کشور خواهیم بود.
دکتر خواجه احمد عطاری تصریح نمود: ایجاد دوره ها و کلاسهای مجازی، برقراری هفته ها فرهنگی و تبادل دانشجو و اساتید دو دانشگاه میتواند در بالا بردن توان علمی و ایجاد یک دیپلماسی فرهنگی کمک بسزایی در پیشبرد اهداف علمی و بین المللی دانشگاه داشته باشد. بدون شک زبان هنر در این ارتباطات یک زبان مشترک و ماورای مرزهای سیاسی خواهد بود و میتواند در نزدیک نمود دو ملت بزرگ ایران و رومانی کمک بسزایی را ایراد نماید. سرپرست دانشگاه هنر اصفهان در این جلسه همچنین اضافه کرد که: روابط 120 ساله با کشور رومانی حاکی از شناخت عمیق بین دو ملت است و امیدواریم که این شناخت و آگاهی فرهنگی دو ملت با همکاری های علمی و دانشگاهی تقویت شود. دکتر خواجه احمد عطاری ادامه ضمن تاکید بر تقویت روابط با دانشگاه ترانسیلوانیا در گفتگو با سفیر رومانی در ایران، خواستار تقویت روابط دانشگاه هنر با دانشگاه های رومانی در حوزه هنری شد.
در این دیدار دکتر سید محمد امین امامی ریاست دفتر روابط بیمن الملل دانشگاه هنر اضافه افزود: دانشگاه هنر اصفهان با قدمت قریب به 40 سال به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر هنر در مرکز کشور است که در حال حاضر دارای 3059 دانشجو دارد که 24 نفر از این دانشجویان غیر ایرانی هستند. همچنین برخورداری از حدود 120 عضو هیات علمی در شاخه های علمی و هنری گوناگون و 5 دانشکده از ظرفیت های خوب این دانشگاه محسوب می شود. امامی تصریح نمود: دانشگاه هنر اصفهان در زمینه های هنری در حال حاضر تلاش می کنند همگام با شهر، استان و کشور در زمینه مسایل فرهنگی و هنری تاثیرگذار باشد و در عرصه های مختلف تصمیم گیری تا برنامه ریزی های فرهنگی و هنری به کشور کمک نمایند. در این خصوص دانشگاه هنر اصفهان با قرار گیری در شهر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در اعتلای تمدن اسلامی قدیم و معرفی هنرهای رایج و سنتی در این منطقه داشته است.
دکتر امامی تصریح نمود: دانشگاه رومانیایی و سفارت رومانی برای مشارکت اصفهان در راه اندازی کرسی های هنری و فرهنگی و معرفی تاریخ هنری ایران از قبل از اسلام تا به امروز در دانشگاه ترنسیلوانیای رومانی ابراز تمایل نموده و در این خصوص رایزنی هایی از طرف آن دانشگاه و سفارت رومانی با وزارت علوم آن کشور در خصوص برگزاری هفته های فرهنگی با مشارکت سفارت رومانی در حال انجام است. مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه هنر اصفهان اظهار داشت: دانشگاه ترنسیلوانیای رومانی دانشگاه توانمندی است که در حوزه های هدف ما و بر اساس مطالعات انجام شده از لحاظ امکانات دانشجویی و آزمایشگاه های تحقیقاتی، فرصت های قابل تعریفی برای تحقیق و پژوهش و انجام تحقیقات و انتشارات مشترک دارد. همچنین این دانشگاه بورس های متنوع تحقیقاتی و تحصیلی به دانشجویان و اعضای هیات علمی اعطا می کند و برای قرادادهای اراسموس نیز اعلام آمادگی نموده است.
این ملاقات با بازدید از ساختمان مرکزی دانشگاه هنر اصفهان و نمایشگاه آثار دانشجویی در فروشگاه مرکزی دانشگاه و همچنین بازدید از مدرسه فرانسوی ها در ظهر روز پنجشنبه به اتمام رسید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1401/04/25
تعداد بازدید:
2953
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal