۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پیام تبریک مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت روز دانشجو
پیام تبریک مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مناسبت روز دانشجو
شانزدهم آذرماه هر سال به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. بر خود لازم می دانم این روز را به دانشجویان عزیز در سرتاسر کشور و به ویژه دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان تبریک عرض کنم.
همانطور که می دانید جنبش دانشجویی در کشور عزیزمان ایران همواره با نام عدالتخواهی و استکبار ستیزی گره خورده است.
در 16 آذر سال 1332 و تنها بعد از گذشت چند ماه از کودتای ننگین 28 مرداد، نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به عنوان فاتح کودتا برای گرفتن دکتری افتخاری حقوق، وارد دانشگاه تهران شد. ولی دانشجویان که این ننگ را نمی پذیرفتند، تصمیم گرفتند به این حضور اعتراض کنند که متاسفانه در جریان وقایع سه تن از آنها با نامهای «بزرگ نیا»،«قندچی» و«شریعت رضوی»در دانشگاه فنی تهران و به ضرب گلوله گارد شاهنشاهی به خون خود غلتیدند. به همین مناسبت و به منظور گرامیداشت روحیه استکبارستیزی این جوانان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شانزدهم آذرماه به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.
اما امروز و به برکت خون شهدای دانشجو و سایر شهیدان انقلاب، جمهوری اسلامی ایران نه تنها استقلال خویش را بازیافته بلکه در معادلات منطقه ای و جهانی نیز تعیین کننده و تاثیرگذار است. اگر حدود 40 سال پیش، رویای دانشجویان انقلابی بیرون راندن بیگانگان از خاک مقدس سرزمینمان بود، اما امروز صحبت از اخراج آمریکا از منطقه است.
امروز دغدغه اصلی قشر دانشجو در کنار اهداف عدالتخواهانه و مطالبه گرانه دستیابی به قله های دانش جهان و جبران سالها عقب ماندگی کشور در این زمینه است. همچنین چشم انداز دانشجویان و دانشگاهیان مومن تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.
اکنون پس از سالها مجاهدت جوانان این مرز و بوم و دستیابی به امنیت نظامی، گام بعدی دستیابی به امنیت اقتصادی است که البته جز در سایه دستیابی به فناوری های نوین و دانش روز دنیا حاصل نخواهد شد.
امیدواریم در سایه تلاش و هوشمندی سرمایه ی عظیم از جوانان فرهیخته و مومنی که در سطح دانشگاهها حضور دارند، هر چه زودتر شاهد اوج گیری میهن عزیزمان بر قله های عزت و اقتدار و افتخار باشیم.
سید محمد تقی ابطحی
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان
تاریخ:
1400/09/15
تعداد بازدید:
2711
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal