۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نشست تخصصی "آماده سازی مقالات جهت ارائه در مجلات علمی بین المللی"
نشست تخصصی "آماده سازی مقالات جهت ارائه در مجلات علمی بین المللی"
نشست تخصصی 'آماده سازی مقالات جهت ارائه در ژورنال های علمی بین المللی' به کوشش انجمن علمی مرمت آثار دانشگاه هنر اصفهان و با حضور دکتر امید عودباشی در روز چهارشنبه 19 / 3 / 1400 در قالب وبینار برگزار شد.
در این نشست که با استقبال خوب دانشجویان و علاقه مندان همراه بود، استاد مدرس بحث را در دو بخش 'آشنایی با اصول و مفاهیم علم سنجی در انتشار مقالات علمی' و 'نحوه نگارش مقالات برای نشریات و کنفرانس ها' ارائه کرد.
بخش اول که به بحث آشنایی اختصاص داشت، مطالبی از جمله اعتبار سنجی مقالات، معنای علائم اختصاری مورد استفاده، معرفی پایگاه های اینترنتی نمایه کننده نشریات علمی و همچنین راه های کسب اطلاعات درباره نشریات و افراد؛ برای حاضرین به تفصیل با ذکر مثال های متعدد شرح داده شد.
بعد از این مقدمات و آشنایی ها نوبت به بحث اصلی یعنی نحوه نگارش رسید. در این بخش ابتدا انواع مقاله نظیر علمی، پژوهشی، مروری، یادداشت کوتاه و آموزشی، و سپس شیوه ارائه در کنفرانس ها توضیح داده شد. در ادامه نیز دسته بندی نشریه ها شامل تخصصی، ترویجی، پژوهشی و نشریات نمایه شده در ISI و Scopus. و همچنین نشریات علمی مورد تایید ایران معرفی شد.
در بخشی دیگر، ساختار مقالات علمی بیان شد و هر یک از بخش های ساختار ( عنوان، فهرست و نویسندگان، چکیده و کلید واژه ها، مقدمه و بیان مساله، ادبیات و پیشینه پژوهش، روش پژوهش، توصیف و تحلیل یافته های پژوهش، نتیجه گیری و پیشنهادات، سپاسگزاری و فهرست منابع) کاملا تشریح شد.
در هر یک از بخش های وبینار، قسمت قابل توجهی از زمان وبینار به پاسخگویی سوالات حاضرین اختصاص داده شده بود
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/03/25
تعداد بازدید:
1738
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal