۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به مناسبت هفتۀ مشاغل برگزار شد؛
جلسۀ مجازی درباره معرفی رشته‌های دانشگاه هنر اصفهان
جلسۀ مجازی درباره معرفی رشته‌های دانشگاه هنر اصفهان
به مناسبت هفتۀ مشاغل، جلسۀ مجازی در باره معرفی رشته‌های دانشگاه هنر اصفهان برای دانش‌آموزان دبیرستان، در تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1400 برگزار شد.
این کار به دعوت مجتمع مدارس دانشگاه اصفهان و با همکاری تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان برای دانش آموزان پایه متوسط اول پسران و دختران بصورت مشترک برگزار گردید.
این جلسه در محیط اسکای روم با شرکت حدود 140 نفر از دانش آموزان به همراه والدین و مدیران مدرسه برگزار و جلسه بسیار آموزنده، جذاب و رضایت بخشی بود.






این جلسه با حضور و سخنرانی چهار نفر از اساتید دانشگاه هنر اصفهان به ترتیب زیر برگزار شد.
● سر کار خانم دکتر پریسا دارویی در رشته نقاشی
● سرکار خانم دکتر روشن ضمیر در رشتۀ شهرسازی
● جناب آقای دکتر علی شجاعی اصفهانی در رشتۀ باستان‌شناسی
● جناب آقای دکتر عیسی اسنفجاری در رشتۀ مرمت معماری
هر یک از اساتید به مدت 10 دقیقه توضیحات مختصر و جذابی را در رابطه با رشتۀ تخصصی خود، پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های آن‌، موانع آن و زمینه‌های شغلی آینده به دانش‌آموزان ارائه کردند. قبل از بر گزاری جلسه اساتید با مشورت با یکدیگر بر اساس چهار چوبی واحد بصورت زیر به اجماع رسیدند و مباحث هر یک از اساتید حول محور های زیر تنظیم و ارائه گردید.




سرکار خانم دکتر دارویی در رابطه با رشتۀ نقاشی به طور خاص و هنر های تجسمی به طور عام و زمینه‌‎های شغلی آن اطلاعات جذابی را به دانش‌آموزان ارائه کردند. ایشان بر نقش هنر و هنرمند بر ارتقاء کیفیت زندگی مردم تاکید کردند. همچنین سرکار خانم دکتر روشن ضمیر در رابطه با رشتۀ شهرسازی و اینکه شهرسازی چیست و شهر ساز کیست و چه کارهای انجام میدهد برای دانش‌آموزان صحبت کردند و با مثال های جالبی در خصوص شهر، شهرسازی و نقش شهرسازان در آینده شهرهای جهان به گفتگو پرداختند.
آقای دکتر شجاعی در رابطه با رشته تحصیلی اینکه باستان‌شناسی چیست و باستانشناس کیست و دقیقا به دنبال چه چیزهاییست و از مزایا و کارکردهای این رشته‌ها برای جامعه صحبت کردند. اینکه باستانشناسان کمک میکنند که گذشته انسان شناخته شود و بعنوان چراغی برای آینده از آن بهره برداری شود.
علاوه بر مدیریت جلسه توسط دکتر اسفنجاری ایشان آخرین سخنران نشست بودند و در خصوص رشته مرمت معماری، و مرمت شهری توضیحات ساده ایی برای دانش آموزان ارائه نمودند. ایشان با نمایش بناهای تاریخی و وضعیت قبل، حین و بعد از مرمت و اینکه یک مرمتگر معماری چگونه یک بنای تاریخی ارزشمند را مطالعه، مرمت و احیاء میکند، توضیحاتی را ارائه نمودند. همچنین یک تور مجازی کوتاه با استفاده از فیلم و پرواز مجازی دانش آموزان بر فراز میدان نقش جهان پایان بخش نشست فوق بود.
در پایان مجتمع مدارس دانشگاه و مدیر مدرسه عدل با اهدا تقدیرنامه از اساتید تقدیر و تشکر نمودند.



















تاریخ:
1400/03/05
تعداد بازدید:
2773
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal