۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
در دیدار رییس دانشگاه هنر اصفهان با شهردار اصفهان مطرح شد:
ضرورت استفاده از دانش برای توسعه هنر با راه اندازی پارک صنایع خلاق دانشگاه هنر اصفهان
ضرورت استفاده از دانش برای توسعه هنر با راه اندازی پارک صنایع خلاق دانشگاه هنر اصفهان
در جلسه ای که روز شنبه 13 دی ماه سال جاری، در دفتر شهردار اصفهان و با موضوع قرار گرفتن سرای خیار واقع در میدان عتیق به عنوان پارک صنایع خلاق دانشگاه هنر اصفهان و با حضور آقای دکتر نصر اصفهانی رییس دانشگاه هنر اصفهان، آقای دکتر نوروزی شهردار اصفهان، آقای دکتر حسینی نیا معاون شهرسازی شهرداری، آقای دکتر عیدی معاون فرهنگی شهرداری، آقای دکتر قلعه نویی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، آقای سهرابی سرپرست مرکز رشد تخصصی هنر، آقای دکتر ایمان زکریایی ، آقای دکتر رسول بیدرام و خانم دکتر مهرنوش شفیعی برگزار گردید.
در ابتدای این نشست آقای دکتر رضا نصر اصفهانی از شهردار محترم اصفهان برای در اختیار قرار دادن این فرصت سپاسگزاری نموده و طی سخنانی به ضرورت استفاده از دانش برای توسعه هنر پرداخت. رییس دانشگاه هنر اصفهان تاکید نمود: لازم است از نسخه دوم هنر که همان استفاده از دانش است برای توسعه کمی و کیفی هنر استفاده نماییم.
در ادامه این نشست، دکتر ایمان زکریایی با ارایه مطالبی در خصوص پیشینه هنری در تاریخ ایران و استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها در زمان های گذشته همچون سلجوقی و صفوی در فلزکاری، سفال و ... یادآور شد: در زمان های گذشته، از تکنولوژی های به روز استفاده می شده است و ضمن بررسی پیشینه تاریخی سرای خیار گزارش جامعی در خصوص انواع ظرفیت های این بنا، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات این سرا و نیز کاربری های آن توضیحات جامعی ارایه نمودند که عمدتا به دو بخش موزه مردم شناسی و استقرار شرکت های مختلف و به خصوص دانش بنیان در این سرا پرداخت.
سپس دکتر رسول بیدرام ضمن ارایه دسته بندی از انواع صنایع خلاق که به سه دسته: هنرمبنا، فرهنگ مبنا و دانش مبنا تقسیم می شوند گفت: بعد از 8 سال تجربه رشته اقتصاد هنر لازم و ضروری است برای توسعه هنر از ظرفیت های فرهنگ مبنا و به خصوص دانش مبنا هم استفاه شود و چاره ای نداریم برای توسعه هنر از جایگاه صنایع خلاق به آنها نگاه کنیم. ایشان در ادامه به نقش و سهم پارک های صنایع خلاق در توسعه مدیریت شهری پرداخت و ضمن اشاره به پیشینه تعدادی از پارک های صنایع فرهنگی و خلاق در دنیا، بهترین پارک صنایع خلاق را با سیستم مشارکت و تامین مالی شهرداری، دانشگاه و بخش خصوصی نام بردند و در پایان ضمن اشاره یه چگونگی فرایند اداره پارک و نحوه مشارکت و تامین مالی، نقطه شروع این پارک را در سرای خیار دانسته و گفت: بعد از این نقطه شروع، لازم است در فضای بزرگتری ایده پارک را با تمام فعالیت های آن عملیاتی کرد.
در ادامه نشست ضمن رضایت معاونین شهردار از طرح مطرح شده، که از بهترین طرح های حال حاضر برای این سرای است از مشارکت دانشگاه هنر اصفهان در این زمینه تشکر کردند.
آقای دکتر نوروزی شهردار محترم اصفهان نیز ضمن ابراز رضایت و خرسندی از همکاری دانشگاه هنر اصفهان و شهرداری اصفهان اظهار داشت: لازم و ضروری است مدیریت و مشارکت در این پارک به گونه ای باشد که با تغییر مدیران خللی در برنامه های پارک ایجاد نشود و ضمن تصویب کلیت طرح، مقرر شد از طریق سازمان مشارکت ها وسرمایه¬گذاری ها این سرا، طی تفاهم نامه ای مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست، دکتر نصر اصفهانی رییس دانشگاه هنر اصفهان، هشت عدد بشقاب سفالی با طرح مسجد شیخ لطف الله را که توسط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان ساخته شده بود به شهردار اصفهان اهدا و ابراز امیدواری نمود که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و همنشینی هنر و صنعت امکان جایگزینی صنایع دستی با تولیدات صنعتی خارجی میسر گردد که از ماموریت های اصلی پارک است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1399/10/14
تعداد بازدید:
3517
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal