دانشگاه هنر اصفهان
1400/01/18 /Dorsapax/Data/Sub_0/File/enews_EToolsFile_dddaa8-5589f73b-8674-4147-affd-c366f6010dba.jpg
دانشگاه هنر اصفهان رتبه اول دانشگاه های هنر کشور را در سال 1399 کسب کرد
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1399-1398 را اعلام کرد که بر اساس این رتبه بندی دانشگاه هنر اصفهان جایگاه اول این دوره از رتبه بندی را در بین دانشگاه های هنر کشور به دست آورد و پس از آن، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه هنر شیراز رتبه های دوم تا چهارم را کسب نمودند.
دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC اظهار داشت: از اواخر سال 98 با ابلاغ رسمی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری عملاً ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را با شاخص‌ها و معیارهای مصوب کارگروه تخصصی رتبه بندی در وزارت علوم آغاز کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشگاهیان در ماه رمضان سال 98 بر ضرورت «ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها» تاکید فرموده و بر تعیین معیارها و مزیت‌های لازم برای رتبه بندی به منظور ارتقای کیفی دانشگاه‌ها و ایجاد رقابت مثبت تاکید نمودند.
دهقانی اظهار داشت: هرچند در طول 10 سال گذشته رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور توسط گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام می‌شد اما در سال 99 رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم با معیارها و شاخص‌های جدید و نیز روش‌شناسی کاملاً متفاوت نسبت به قبل و نیز با هماهنگی و نظارت کامل کارگروه تخصصی رتبه بندی در وزرات عتف توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) انجام گرفت و نتایج آن اعلام شد.
وی افزود: هر چند تلاش و کوشش‌های بی نظیر تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در رشد و شتاب علمی در عرصه‌های بین‌المللی بخصوص در سال‌های اخیر و همزمان با تشدید تحریم‌های بین‌المللی قابل تقدیر است، با این حال بر اساس اسناد بالادستی نظیر نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلان علم و فناوری ضرورت توجه و تاکید بر تمام ابعاد توسعه علمی و مأموریت‌های چندجانبه دانشگاه‌ها به خصوص تاکید به نقش و حضور دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در جامعه، اثر گذاری اقتصادی و اجتماعی، توجه به مهارت افزایی و کار آفرینی، توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، بین‌المللی سازی آموزش عالی و مشارکت‌های بین‌المللی در آموزش و پژوهش، تاکید به ترویج فرهنگ شاگرد پروری و مسائل فرهنگی و اسلامی و حضور پر رنگ اساتید و دانشجویان در کرسی‌های نظریه پردازی و غیره سبب می‌شود به مساله رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه‌ها به صورت متمایزی نگریسته شود.
سرپرست ISC گفت: در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 25 درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین‌المللی سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می‌باشد که هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.
تعداد شاخص‌های به کار گرفته شده در رتبه بندی جدید 104 شاخص و زیر شاخص است.
تعداد بازدید: 1444
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal