دانشگاه هنر اصفهان
فراخوان بيست و چهارمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان
 
مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان، مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و همكاري ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقيت هاي هنري، ارتقاي سطح تخصصي هنرجويان و با هدف شناسايي، تربيت و معرفي جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شايستگي و ارتباط هنري هنرمندان جوان سراسر كشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهي و هنرمندان سرشناس، در رشته هاي مختلف هنرهاي تجسمي، بيست و چهارمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي جوانان را از تاريخ 20 تا 23 شهريور ماه 1396 در شهرستان كرمان، برگزار مي نمايد.

شوراي سياستگذاري:
رئيس شورا: مجيد ملانوروزي
اعضاي شورا: محمدعلي بني اسدي، صداقت جباري، عبدالرحيم سياهكارزاده، رضوان صادق زاده و احمد وكيلي
دبير جشنواره: رضوان صادق زاده
دبير اجرايي: عبدالرحيم سياهكارزاده

مقررات و شرايط ثبت نام:
انتظار مي رود اداره هاي كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، كليه اعضاء انجمن هنرهاي تجسمي، هنرجويان هنرستان هاي هنرهاي تجسمي، آموزشگاه هاي آزاد، دانشكده هاي هنر و عموم هنرجويان علاقمند، از طريق رسانه هاي گروهي، به ويژه سايت www.yafestival.ir و رسانه هاي استاني از آخرين اخبار جشنواره و كم و كيف برگزاري جشنواره سراسري كشور مطلع شده و حائزين شرايط را جهت شركت در جشنواره ترغيب نمايند.

رشته هاي هنري جشنواره: ارتباط تصويري (پوستر)، تصويرسازي، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنويسي (نستعليق)، طراحي، عكاسي، كاريكاتور(كارتون، چهره)، نقاشي، نگارگري(نگارگري، گل و مرغ، تذهيب) و هنر جديد( ويديو آرت، چيدمان و ...)

برگزاري جشنواره، شامل دو مرحله مي باشد: 1. ثبت نام هنرمندان در سايت 2. اجراي كارگاهي پذيرفته شدگان در زمان برگزاري

1- متولدين تاريخ يك فروردين 1372 تا تاريخ سي اسفند 1381 ، حائز شرايط سني شركت در جشنواره خواهند بود.
2- كليه داوطلبين در مرحله ثبت نام مي بايست تصوير كارت ملي يا صفحه اول شناسنامه خود را به همراه آثار در سايت، ثبت نمايند.
3- هر متقاضي مي تواند حداقل 3 و حداكثر 6 اثر خود را فقط در يكي از رشته هاي ياد شده جشنواره، از طريق سايت ارسال نمايد. موضوع آثار، اندازه و تكنيك، در مرحله اول (ثبت نام و ارسال آثار به سايت)، آزاد مي باشد. حجم هر فايل ارسالي مي بايست حداقل يك و حداكثر 4 مگابيت باشد.
4- الزاماً كليه داوطلبين و هنرجويان متقاضي، حداكثر تا دوشنبه 23 مرداد، از طريق ارسال اينترنتي نمونه آثار و ثبت نام در سايت www.yafestival.ir در مرحله انتخابي شركت خواهند كرد.
5- ستاد جشنواره از ادامه حضور شركت كنندگاني كه به قوانين و دستورالعمل هاي ابلاغي عمل ننمايند، جلوگيري خواهد كرد.
6- كليه گروه هاي هنري انتخاب شده لازم است به گونه اي سازماندهي شوند كه راس تاريخ مقرر، خود را به ستاد جشنواره واقع در شهرستان كرمان، معرفي نمايند.
7- ستاد جشنواره تعهدي در قبال حضور قبل از موعد و يا بعد از جشنواره نسبت به گروه ها و افراد خارج از فهرست مقرر نخواهد داشت.
8- در صورت به حد نصاب نرسيدن ثبت نام هنرمندان در هر يك از رشته ها و يا گرايش هاي مندرج در فراخوان، دبير جشنواره مي تواند نسبت به حذف آن در تمامي طول برگزاري جشنواره اقدام نمايد.

مقررات اجراي كارگاه:
اين جشنواره فرصت مناسبي براي طرح مباحث نوين و ارائه مبادله تجربيات جديد در باب هنرهاي تجسمي به وجود خواهد آورد. هنرجويان شركت كننده در طول جشنواره در كارگاه هاي تخصصي به صورت رقابتي شركت نموده و در پايان، نفرات برگزيده توسط هيأت داوران معرفي مي شوند. با توجه به ماهيت رقابتي جشنواره، تم يا موضوعات پيشنهادي جشنواره همزمان با شروع كارگاه ها و متناسب با رشته هاي مختلف از طريق دبير هنري و استادان مربوطه اعلام خواهد شد.
1- پذيرفته شدگان مي بايست همراه با اصل كارت ملي و يا شناسنامه، در جشنواره حاضر شوند.
2- هنرمندان بر اساس فهرست نهايي اعلام شده، در كارگاه ها شركت كرده و اجازه جايگزيني و جابجايي در ساير رشته هاي جشنواره را نخواهند داشت.
3- حضور همراه براي هيچ يك از داوطلبان اعم از زن يا مرد، پذيرفته نخواهد شد.
4- مخارج اياب و ذهاب بر عهده هنرمندان و يا اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هاي اعزام كننده بوده و ستاد جشنواره در اين ارتباط هيچ هزينه اي را تقبل نمي كند.
5- داوطلب در طول مدت شركت در جشنواره كاملاً در اختيار برنامه هاي ستاد جشنواره بوده و بنابر اين امكان ديدارهاي خصوصي و يا پرداختن به برنامه هاي شخصي وجود نخواهد داشت، هم چنين در طول اين مدت گروه هاي اعزامي و ميهمانان ستاد ملزم به هماهنگي كامل با برنامه هاي اعلام شده هستند.
6- كارگاه آزمون هنرمندان شركت كننده طي برنامه عملي براي كليه رشته ها در 2 روز كامل در فضاهاي پيش بيني شده برگزار و مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
7- كليه آثار خلق شده در اختيار دبيرخانه قرار خواهد گرفت و دبيرخانه مجاز به بهره برداري از آثار خلق شده خواهد بود و در صورت لزوم در مراكز استاني به نمايش گذاشته خواهد شد.
8- داوطلبين شركت كننده در جشنواره به همراه كليه ابزار كار و لوازم ضروري كارگاهي خود، در برنامه سنجش خلاقيت و توليد اثر هنري شركت خواهند كرد. هنرجويان رشته هاي گرافيك، تصويرسازي و كاريكاتور، چنانچه با كامپيوتر خلق اثر مي نمايند، همراه داشتن لپ تاپ شخصي ضروري مي باشد.
9- ستاد جشنواره نسبت به تهيه و در اختيار قرار دادن لوازم مورد نياز هنرمندان مدعو در حد مقدورات اقدام خواهد نمود. (توضيح: بوم نقاشي به ابعاد 90*90 و 80*100 ، مقواي رشته نگارگري به ابعاد 35*25 و 50*40 و مقادير محدودي مواد مورد نياز كارگاه حجم و سفال در محل كارگاه توزيع خواهد شد.)
10- تصميم گيري در موارد پيش بيني نشده برحسب موضوع، به عهده دبير هنري جشنواره خواهد بود.
11- ستاد جشنواره انتظار دارد همه شركت كنندگان برابر موازين و شئونات اسلامي متعارف رفتار نموده و مقررات جشنواره را به طور دقيق مراعات نمايند. در صورت عدم رعايت مقررات، جشنواره مجاز به عدم پذيرش افراد و تاديه خسارات خواهد بود.

جوايز:
در هر رشته، به 3 نفر برتر (بدون رتبه بندي) مبلغ 25 ميليون ريال و لوح افتخار اهدا خواهد شد.
به كليه شركت كنندگان در جشنواره، گواهي شركت اعطا خواهد شد.

گاه شمار جشنواره:
1- اعلام فراخوان، شروع ثبت نام و ارسال آثار از طريق سايت: دوشنبه 18 ارديبهشت
2- آخرين مهلت ثبت نام در سايت: دوشنبه 23 مرداد
3- داوري آثار ارسالي و انتخاب راه يافتگان نهايي به جشنواره: از شنبه 28 مرداد تا سه شنبه 31 مرداد
4- اعلام اسامي پذيرفته شدگان: شنبه 4 شهريور
5- حضور پذيرفته شدگان در محل جشنواره: دوشنبه 20 شهريور
6- افتتاحيه جشنواره: دوشنبه 20 شهريور (ساعت 17)
7- شروع و پايان كارگاه ها: از ساعت 9 سه شنبه 21 شهريور تا ساعت 18 چهارشنبه 22 شهريور
8- اختتاميه جشنواره: پنجشنبه 23 شهريور (ساعت 17)

آدرس و شماره تماس دبيرخانه جشنواره:
تهران، خيابان كارگر شمالي، بالاتر از بلوار كشاورز، روبه روي پارك لاله، كوچه شهيد صدوقي، پلاك 17
كد پستي: 1418693541
تلفن: 66946910 - 66946911
تاریخ:
1396/03/16
تعداد بازدید:
826
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal