۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
معاونت پژوهش و فناوری برگزار کرد:
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه هنر اصفهان
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه هنر اصفهان
 
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری آیین تقدیر و تجلیل از پژوهشگران، هنرمندان، مخترعین دانشگاه هنر اصفهان روز چهارشنبه 26 آذرماه سالجاری با حضور آقای دکتر رضا نصر اصفهانی رئیس دانشگاه، آقای دکتر محمود قلعه نویی معاون پژوهش و فناوری، مدیران و مسئولین دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در راستای حمایت و تقدیر از پژوهشگران، هنرمندان و مخترعین دانشگاه در دو سطح هیأت علمی و دانشجویی به صورت مجازی برگزار گردید.
در ابتدای این آیین،آقای دکتر نصر اصفهانی رئیس دانشگاه هنر اصفهان؛ ضمن تبریک هفته پژوهش و تشکراز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ، مدیران و کارکنان حوزه پژوهش؛ در خصوص جایگاه پژوهش در توسعه کشور و اهمیت پژوهش خصوصا پژوهش های کاربردی نکات مهمی را مورد تاکید قرار دادند.
دکتر نصر اصفهانی هفته پژوهش و فناوری را فرصتی مناسب جهت توجه بیشتر به موضوع پژوهش و جایگاه آن در جهت حل مشکلات جامعه دانست و تأکید داشتند: پژوهش منجر به ارتقای جامعه می شود و پژوهشگران مقام والایی در پیشرفت جامعه بشری دارند. کوچکترین و کمترین کاری که برای پژوهشگران برتر می توان انجام داد، همین مراسم هفته پژوهش و تقدیر و تشکر از آنهاست.
 
 
رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزودند: مسیری که در آینده در دانشگاه هنر اصفهان ترسیم خواهد شد احیای رشته های هنری مرتبط با فضای کاری جامعه است، که از چند سال پیش در مرکز رشد آغاز شده و امیدواریم همان طور که اثبات کردیم که هنر هم می تواند شرکت دانش بنیان داشته باشد، بتوانیم استارت بحث دوم شرکت های دانش بنیان را شروع کنیم و پژوهش های بین رشته ای و شرکت هایی بین رشته ای تشکیل دهیم.
آقای دکتر نصراصفهانی و استفاده از ظرفیت های والای دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تاکید کرد و افزودند: باید متخصصان و صاحب نظران دانشگاه هنر، دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان در کنار هم محصولات را معاصر سازی یا احیا کنند، از بین این محصولات به طور خاص می توان به صنایع دستی اشاره نمود که بایستی در برنامه تولید با تکنولوژی روز قرار گیرد تا زمینه های درآمدزایی و اشتغال زایی در آینده را فراهم نماید.
رئیس دانشگاه هنر اصفهان در بخش پایانی سخنان خود تاکید داشتند: دانشگاه هنر می تواند ثروت آفرین باشد و همگام با شهر و کشور ما باید به دنبال فعالیت و حرکت رو به جلو بود.
 
در ادامه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه هنر اصفهان آقای دکتر محمود قلعه نویی، معاون پژوهش و فناوری ضمن تشکر از همه فعالان عرصه پژوهش، فناوری و خلاقیت به ارائه گزارشی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه در یک سال اخیر در زمینه چاپ و نشر مقالات، ارتباط با صنعت و جامعه، فعالیت های مرکز رشد و کارآفرینی پرداخت و تأکید داشتند با وجود اعضای هیأت علمی متخصص و توانمند و دانشجویان فعال و مطالبه گر ما می توانیم آینده ایی بسیار مطلوب برای دانشگاه هنر متصور باشیم.
 


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تاکید داشتند: با وجود مشکلات عدیده ای که در مسیر آموزش و پژوهش کشور اتفاق افتاده از جمله: شیوع ویروس کرونا و کسری بودجه مخصوصاً در دو سال اخیر، حوزه معاونت پژوهش و فناوری از تلاش و کوشش فروگذار نبوده و با برگزاری شوراها و کمیسیون های تخصصی مرتبط ، در راستای حل مسائل و مشکلات پژوهش به دنبال حرکت در مسیر توسعه کشور و برون رفت از این مسأله بوده است.
آقای دکتر قلعه نویی با تأکید بر امر تسهیل گری در حوزه پژوهش و فناوری، به اقدامات اجرایی یکسال گذشته از جمله : بازنگری شیوه نامه های گرانت پژوهشی، تهیه دستورالعمل تأسیس و راه اندازی گروههای پژوهشی، بازنگری شیوه نامه تشویق مقالات، کمک هزینه رایانه به اعضای هیأت علمی و همچنین راه اندازی و بهره گیری از سامانه گلستان در راستای مدیریت یکپارچه، افزایش کارایی، و سرعت بخشیدن به فعالیت ها اشاره نمودند.
معاون پژوهش و فناوری تأکید داشتند: با همکاری و مساعدت های لازم در زمینه تخصیص اعتبار و بودجه شاهد توسعه بخش های مرتبط با کارآفرینی و دستاوردهای مرتبط با حوزه های هنر و فناوری در سال های آینده باشیم و این امر با ظرفیتی که در دانشگاه هنر وجود دارد طبیعتاً دستیافتنی خواهد بود.
آقای دکتر قلعه نویی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حمایت های آقای دکتر نصراصفهانی ریاست دانشگاه هنر اصفهان، از زحمات مدیران و کارکنان حوزه پژوهش و فناوری قدردانی نمودند.
 
در ادامه این آیین آقای دکتر شاهیوندی مدیر پژوهش دانشگاه هنر اصفهان ضمن تشکر از همه فعالان عرصه پژوهش و فناوری، از حمایت های آقای دکتر نصراصفهانی رئیس دانشگاه و آقای دکتر قلعه نویی معاون پژوهش و فناوری تشکر نموده و تأکید داشتند: افرادی که به عنوان پژوهشگر، هنرمند و مخترع انتخاب شده اند از بهترین های دانشگاه هنر اصفهان محسوب می شوند.
 


مدیر پژوهش دانشگاه با مرور شیوه نامه داخلی انتخاب پژوهشگران برتر، اظهار داشتند: دانشگاه هنر اصفهان دارای ظرفیتی بسیار مناسب در عرصه های پژوهش، هنر، خلاقیت و نوآوری است که کمتر می توان در دانشگاه های دیگر مشاهده نمود. ایشان تأکید نمودند: در سال های گذشته رقابت مناسبی بین پژوهشگران، مخترعین و هنرمندان در دو سطح هیأت علمی و دانشجویی وجود نداشت و معمولاً سالانه افراد معدودی از دانشگاه انتخاب می شد و آن هم با نگاه پژوهشگر برتر و عملاً جایگاه هنرمندان و مخترعین در دانشگاه به عنوان برترین ها تعریف نشده بود.
آقای دکتر شاهیوندی افزودند: با تدوین و بازنگری شیوه نامه جدید، فرصتی ایجاد شده که از توانمندی های اعضای هیأت علمی و دانشجویی تقدیر شود تا بتوانیم شاهد فعالیت ها و تلاش های بیشتر در عرصه پژوهش، هنر و کارآفرینی باشیم. در پایان ایشان از زحمات معاونان پژوهشی دانشکده ها و کارکنان حوزه پژوهش و فناوری تقدیر نمودند.
در بخش دوم این آیین مجازی، ضمن پاسخگویی به پرسش های شرکت کنندگان، از فعالان عرصه پژوهش، هنر و فناوری در دو سطح هیأت علمی و دانشجویی که بیشترین فعالیت را در عرصه های مختلف(پژوهش، هنر و فناوری) داشته اند تقدیر شد.
 
 
 
 
تاریخ:
1399/10/03
تعداد بازدید:
2803
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal