دانشگاه هنر اصفهان
1399/07/16 /Dorsapax/Data/Sub_0/File/enews_EToolsFile_gfdd-54930b6e-d36f-401c-ad4d-60264daa9c65.jpg
دکترحسن طلایی مغانجوقی استاد برجسته باستان شناسی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران آسمانی شد.
بنابر اعلام دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان دکترحسن طلایی مغانجوقی پیشکسوت و پژوهشگرباستانشناسی علمی کشور عصر سه شنبه پانزدهم مهر ماه بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
بر همین اساس این دانشکده مراتب تاسف و اندوه خود را از فقدان این استاد برجسته ملی و بین المللی در حوزه علم باستان شناسی اعلام می نماید.
مرحوم دکتر طلایی تحصیلات دوره کارشناسی باستان‌شناسی خود را در دانشگاه تهران و تحصیلات تکمیلی همین رشته را در دانشگاه منچسترکشورانگلستان در سال 1363 با رساله‌ای در مورد "عصر آهن ایران بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی محوطه باستانی هفتوان تپه در شمال غرب ایران " به پایان برد.
دکتر حسن طلایی در دوران عمر با برکت و درخشان خود ،ضمن تالیف کتب متعدد و ارزنده در حوزه تخصصی باستان شناسی، سمت های متعدد دانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی از جمله ریاست موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران را تصدی گری کرد و از این رهگذرخدمات فراوانی را به جامعه علمی کشور عرضه داشت.

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده حفاظت و مرمت و خصوصا گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان با قلبی آکنده از غم و اندوه فقدان این بزرگمرد را به جامعه علمی کشور، دوستداران علم و دانش و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده ، و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران واسعه ی الهی و برای بازماندگان معزز خاندان طلایی صبر و اجر مسئلت می نماید.
 
 
تعداد بازدید: 5777
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal