دانشگاه هنر اصفهان
سال تحصیلی جدید، سالی متفاوت، همراه با تجارب جدید دانشگاهی
در روزهایی که شیوع کرونا دانشگاه را به تعطیلی کشاند، فعالیتهای فرهنگی و ارتباطات دانشجویی - دانشگاهی به شیوه های جدید برقرار شد.
آقای دکتر امیرعباس محمدی راد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به شرایط جدیدی که کرونا برای دنیا بوجود آورد گفت: دانشگاه هنر اصفهان هم از این امر مستثنی نشد و همزمان با شروع ترم جدید در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 دانشگاه رویکرد جدیدی را در همه امور از جمله آموزش تجربه کرد.
آقای دکتر محمدی راد، حرکت به سمت استفاده حداکثری از فضای مجازی و ممنوعیت حضور فیزیکی در دانشگاه را گامی بزرگ در جهت تحولات دانشگاهی و ایجاد جریان جدیدی از عملیات ها و نوع ارتباطات دانشگاهی عنوان کرد و افزود: از هفته سوم فروردین فعالیتهای مجازی آغاز شد و رسماً از اواخرهمین ماه انجام همه فعالیتهای دانشجویی، آموزشی و کلیه خدمات دانشجویی و دانشگاهی بر پایه فضای مجازی و از راه دور هدایت شد.
وی گفت: دراین شرایط با تشکیل شورای فرهنگی، فعالیتهای معاونت فرهنگی نیز در سه شاخه ی فعالیتهای آموزشی – فرهنگی، فعالیتهای پویشی و مسابقات فرهنگی با رویکرد جدید آغاز شد و به دنبال آن کلاسهای فرهنگی (فوق برنامه) با موضوعات آشنایی با متون کهن، آشنایی با درست نویسی، آشنایی با تئوری موسیقی و آشنایی با مبانی فلسفه هنر با حضور استادان و البته بصورت مجازی برگزار شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان به راه اندزی پویشهای "به حساب خداوند، "الو سلام" و "من هم ماسک می زنم" هم اشاره کرد و گفت: محور این پویشها تحقق رزمایش همدلی و کمک مومنانه، احوال پرسی از همه دانشجویان و برطرف کردن مشکلات مادی برخی دانشجویان، فراهم کردن زیرساختهای مجازی برای آنها بوده است که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شد.
متولی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان از برگزاری 5 مسابقه مجازی هم خبر داد و گفت: کتابخوانی، تفسیر سوره نور، تفسیر سوره فرقان، سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی و "کتاب به وقت قرنطینه" (همزمان با سایر دانشگاه های استان) از جمله مسابقات مطالعاتی بود که بصورت مجازی برگزار شد.
آقای دکتر محمدی راد گفت: در همین ایام توانستیم از انتشار مجله "گرین" و مجله "ارگ" حمایت و این دو نشریه معتبر و وزین دانشجویی را بصورت مجازی منتشرکنیم.
وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگی دانشگاه، تعطیل بردار نیست افزود: تمهیدات لازم و هم اندیشی های متعددی برای آینده کرونا و فرصتها و بحران های دانشگاهی را پیش بینی کرده ایم و موضوعات مختلف از جمله: تحرک مضاعف دانشجو و جلوگیری ازخانه نشینی دانشجویان آسیب شناسی شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید و چگونگی نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه دغدغه مند هستیم، البته پیشنهادات خوبی در این حوزه در دستور کار داریم تا بتوانیم از 15 شهریور، میزبان دانشجویان باشیم .
آقای دکتر محمدی راد افزود: در سال تحصیلی جدید تا سر حد امکان، با بکارگیری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی امور دانشگاهی و دانشجویی را به سرانجام می رسانیم.
وی در پایان گفت: قطعا نیم سال اول سال تحصیلی 1400- 1399 نیمسالی خاص، استثنایی و جدید در حوزه اقدامات دانشگاهی و دانشجویی در همه دانشگاه های کشور است.
 
 
 
تاریخ:
1399/04/23
تعداد بازدید:
7071
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal