دانشگاه هنر اصفهان
اطلاعیه مرکز مشاوره و بهداشت در خصوص کنترل ویروس کووید
به اطلاع می رساند پیرو شیوع بیش از حد ویروس کووید 19 موارد زیر با اطلاع می رسد امید است همگی با هم در کنترل و شکست این اپیدمی تلاش نمائیم.

از آنجا که همه ساله با شروع فصل سرما اکثر افراد از حالت خفیف تا حالت شدید درگیر این ویروس شده ولی با رعایت موارد بهداشتی و پزشکی دوره بیماری را طی کرده و سلامتی خود را باز می یابند اما متاسفانه با توجه به شرایط خاص این ویروس در صوریکه احساس علائم ابتلا را داشتید ضمن حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی ، در صورتیکه علائم درکمتر از 24 ساعت تا 48 ساعت بیشتر و یا شدت پیدا کرد هرچه سریعتر به بیمارستان مراجعه نمائید .( علائم ازجمله تب -تنگی نفس - سردرد - بدن درد - خستگی - عطسه و سرفه - اسهال و تهوع می باشد)

از مصرف گوشت و تخم مرغ خام و نیمه پخته اجتناب کرده و در صورت نیاز به مصرف از پخت کامل آن اطمینان پیدا کنید .

در شرایط بحرانی کنونی در خصوص خرید لوازم و مایحتاج روزانه سعی کنید خرید خود را از روزانه به هفتگی تغییر داده و قبل از ورود به محیط داخلی منزل حتماً آنها را ضد عفونی نمائید .

در محیط خارج از منزل حتماً از دستکش یکبار مصرف استفاده کرده و از لمس وسایل و سطوح عمومی پرهیز کنید ودر صورت نداشتن دستکش از دستمال کاغذی برای لمس سطوح استفاده نمائید و البته بلافاصله پس از بازگشت به منزل دستکش های مصرفی را در کیسه نایلون انداخته و درب آن را گره بزنید.

تا شستشوی کامل دست ها از لمس چشم ، گوش ، بینی و دهان خود خودداری نمائید .

در مورد ویروس کوئید 19 محیط گرم مانع از رشد و تکثیر آن شده و شرایط ادامه حیات برایش غیر ممکن است لذا پیشنهاد می گردد محیط خود را گرم نگه دارید بگونه ای که در صورت نیاز از لباسهای تابستانه استفاده کنید ولی محیط اطراف خود را گرم نگاه دارید.

از آنجا که دمای 4- می تواند باعث حفظ بقا کرونا ویروس گردد لذا خواهشمند است در صورتیکه از سلامت مواد خریداری شده خود اطمینان ندارید از فریز کردن آن خودداری نمائید ( به خصوص نان ) زیرا شما می توانید در فریزر خانه خود ویروس را تا ماهها زنده نگهداری کرده و سلامت خود و خانواده را به خطر نزدیک کنید.

مصرف هرگونه مکمل دارویی بالاخص مکمل هایی که دارای زینک ، کلسیم ، منیزیم ، ویتامین دی هستند غیر مجاز بوده و بهتر است در شرایط اپیدمی کرونا ویروس مصرف نگردد .همچنین بهتر است مصرف لبنیات را کاهش داده و به حداقل برسانید.

افرادی که بیشتر از همه در معرض خطر ابتلا هستند افراد دارای بیماری دیابت - فشار خون بالا - بیماریهای کلیه - کبد چرب - بیماریهای قلبی - عروقی - اتو ایمن و افراد دارای سن بالاتر از 50 سال می باشد لذا از این دسته از افراد موارد بهداشتی و ایمنی را بسیار جدی تر از سایرین باید رعایت نمایند.

امن ترین محیط برای شما محیط خانه می باشد لذا فقط در شرایط اضطراری از منزل خارج شوید.
تاریخ:
1398/12/19
تعداد بازدید:
1394
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal